INSIDEOUT

טיפים לחדר בריחה | אינסייד אאוט

כתבה

טיפים לחדר בריחה.

חדר בריחה הוא בעצם להיכנס לראש של מי שיצר אותו ככה שאם זה אדם אם תפיסה כמו שלכם אז גם החדר הקשה ביותר יכול להיות לכם קל וכמובן שגם הפוך אם זה אדם שהתפיסה שלו שונה מאוד משלכם אז גם חדר קל יכול להיות לכם קשה.

הדבר הראשון החשוב שכדאי לשים אליו לב הוא לתדריך כמובן שקודם כל נבין על מה לא לבזבז את זמן כמו בתקרה או ברצפה או כל דבר שאומרים לנו התדריך. הדבר הבא הוא האם אפשר להשתמש בדבר פעמיים ואם צריך/ אפשר להעביר פריטים מחדר לחדר. חשוב גם לשים לב לכל מה שהמפעיל אומר כי בדרך כלל הוא גם אומר עוד דברים שיכולים להיות קריטיים בדרך לפתרון החדר.

כשנכנסים לחדר חשוב מאוד לסרוק את החדר להבין קודם מה החידות ולדובב את החדר לכולם. לדוגמא: יש פה חור מנעול או פתח להסתכל בו. הרעיון זה שברגע שאנחנו אומרים את זה לכולם החשיבה נהיית חשיבה קבוצתית. וכמובן שיכול להיות שמישהו מצא מפתח, אז יכול להתאים לחור המנעול.
התפצלו וחפשו בכל מקום, ואת מה שמצאתם תביאו אל מקום מרוכז שיהיה נגיש לכולם.

עוד דבר ממש חשוב הוא אם ראינו משהו חשוב ודיי ברור לנו שצריך להשתמש בו, רק אין לנו דרך עכשיו. זכרו אותו כנראה שבהמשך המשחק נקבל את הדרך להשתמש בו.

היתרון כשמשחקים עם אותה הקבוצה שוב ושוב היא שלאט לאט לכל אחד נהייה תפקיד, אחד מתמקד בחידות היגיון מורכבות, אחד מבצע חיפושים מדוקדקים ואחד מתפעל משימה מורכבת, לאחד יש יותר סובלנות, לאחד ראיה רחבה יותר ואחד שם לב לכל הפרטים הקטנים.
חשוב לדעת מה היתרונות והחסרונות של כל אחד ולהיעזר בזה במשחק.

אם אנחנו מסתבכים עם חידה אפשר תמיד להחליף תפקידים רק עדיף בהתחלה לא להסביר מה הבנו עד עכשיו. לפעמים שבאים עם ראש נקי פתאום עולים על החידה. ורק אם זה שהחלפתם עדיין נתקע אז להסביר מה אנחנו הבנו, ולנסות לפתור אותה יחד.

לפעמים שאנו נתקעים יכול להיות שחסר לנו מידע או פריט בכדי להתקדם אז אפשר לעצור הכל ולנסות להסתכל בראיה רחבה יותר, מה הבנו עד עכשיו ובאיזה כיוונים כדאי לנו להמשיך להתקדם.
חשוב מאוד לא "לבטל" או לצחוק על רעיונות של משהו אחר אתם לא יודעים מתי דווקא זה התשובה לפתרון או לחלופין זה יעזור לעלות מחשבה אצל מישהו אחר שתוביל לפתרון.

היזהרו מחשיבת יתר בדרך כלל הדברים הרבה יותר פשוטים ממה שאתם חושבים. היזהרו מלוגיקות ממש מורכבות.

והכי חשוב זכרו שבאתם ליהנות בהרבה מקרים מעצם ההנאה והנינוחות קל לנו לראות את הדברים נכון יותר ולפתור חידות בקלות.

שיתוף